Noin viikko sitten huomasin, että Plutolla (Terrestrial Moonstruck) on kummallinen kuoppa vasemmalla ohimolla ja mietin onko se siinä ollut aiemmin. Olin kuvannut koiria ulkona edellisenä viikonloppuna ja Pluton kuvaa katsoessani olin huomaavinani jonkinlaisen varjostuman ohimolla. Jonkinlainen torjunta iski mulle päälle ajatelleen, että mitähän minä olen siinä näkevinäni. Mitään muita oireita en ole Plutossa huomannut, aina se samallalailla pyrkii syliin ja meillä on omat hellittelyrituaalit joka päivä. Tarkemmin miettiessäni muistin, että alkuviikolla se tai sitten Ansi oli oksentanut töissä ollessani aika reilusti, mutta ruoka maistui molemmille eikä sen jälkeen oksenteluja ole ollut. Pluto on aina ollut kova vetämään hihnassa ja kröhiseekin ajoittain. Lenkeillä pidän sillä valjaita, jotka kiinnitetty joustavalla hihnalla vyöhön.

Takaraivossa on ollut huoli  ja ahdistus ja olen katsellut otsaa huolestuneena. Tänään lomapäivänä sain vihdoin otettua puhelimen käteen ja soitettua Oivaan, jossa aikoinaan kuljetin Rosea hammashoidoissa. Vastaanottoapulainen konsultoi Unnaa ja esitti epäilyksen myosiitista. Vastaanottoaika menee valitettavan pitkälle 12.3. mutta pääsen tuolloin Unnan vastaanotolle, lupasivat ilmoittaa peruutusajoista. Löysin parista blogista tietoa tästä sairaudesta Okin blogi: Mastikatorinen myosiitti (masticatory myositis) ja Myosiitti . Olen aivan varma, että kyse on tästä sairaudesta. Hoitoa sairauteen on mahdollista saada ja se on kortisonilääkitys. Eläimen sairastuminen on kova paikka ja pelko sen menettämisestä vielä suurempi. Nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan, että pian tulee selvyys asiaan. Lupasivat Oivasta ilmoittaa peruutusajoista, jos sellainen tulee. Kuva alla Plutosta otettu 15.2.2015Pluto%20lumessa-001.jpg